Cum sa creezi reclame eficiente pentru panouri Outdoor in 10 pasi

Publicul consumator nu mai percepe reclamele pe panouri asa cum o faceau acum 20-30 ani. Chiar daca inca mai considera un mediu premium de promovare, consumatorii sunt preocupati de telefoane si tabletele lor, de jocuri. Ochii sunt orientati in jos,nu in sus, in ultimii ani.

Asta nu inseamna ca reclama pe panouri trebuie ignorata. Panourile publicitare sunt peste tot, si chiar daca retinem doar o parte din mesaje, acestea au un puternic impact asupra brandului.

 

In conditiile in care reclama digitala a devenit alegerea majoritatii brandurilor, publicitatea pe panouri trebuie sa fie competitiva si sa stiti ce mesaje sa alegeti pentru campania dumneavoastra. Iata 10 strategii pentru a va asigura ca panoul dvs are cea mai mare sansa sa fie observat si, cel mai important, retinut.

 

  1. Sase cuvinte sau mai putin e ideal

Avand in vedere ca suntem merau in miscare atunci cand vedem panouri publicitare, nu avem prea mult timp sa observam tot. S-a demonstrat ca avem nevoie d e6 secunde pentru a citi mesajul de pe un panou. Deci, aproximativ sase cuvinte sunt suficiente pentru a transminte un mesaj.Puteti folosi mai multe, daca lungimea panoului permite, dar regula generala este MAI PUTIN INSEAMNA MAI MULT.

 

  1. Fa-te observat, dar nu deveni o distragere

De cele mai multe ori, panourile se adreseaza soferilor, biciclitilor sau pietonilor (de aceea ai nevoie de cateva secunde pentru a transminte un mesaj). Acest lucru starneste o dilema pentru un advertiser: vrea sa fie observat, dar nu doreste ca prin mesajul sau sa provoace accidente minore sau chiar majore in trafic.

Reclama pentru sutiene, „Hello Boys”, in care aparea Eva Herzigova a fost cauza unor accidente pe un drum. Masinile au ajuns fie in stalpi, fie s-au ciocnit frontal cu alte masini.

 

  1. Panou publicitar nu este ideal pentru un feedback direct/rapid

Exista o multime de panouri cu o multime de numere de telefon afisate, si adrese de website. Si fara nicio indoiala, 99.9% dintre cei care citesc/vad panoul nu vor suna si nici nu vor accesa vreun website. Reclamele de pe panouri reprezinta al doilea mediu de promovare a reclamelor, ceea ce inseamna ca este ideal pentru crestere  brand si de sustinere campanii. Daca iti doresti o interactiune si un feedback rapid cu publicul tau, foloseste printuri, televiziune, radio, flyere, website si campanii email. Panourile publicitare trebuie folosite doar pentru a transmite un mesaj rapid. Daca websiteul sau numarul de telefon fac parte din mesaj, atunci exista o exceptie si le poti afisa.

 

  1. Fii inteligent, dar nu exagera

Un panou plictisitor va fi ignorat. Un panou cu un mesaj inteligent va atrage atentia si va lasa o impresie buna pe o perioada indelungata. Un panou care incerca sa fie prea „destept” va pierde din audienta.

De regula, nu iti doresti ca oamenii care il vad sa se scarpine pe cap si sa se intrebe la ce se refera mesajul. Metaforele vizuale complexe nu isi au locul aici. Se spune ca reclama trebuie sa fie ca un puzzle, usor de rezolvat, care sa lase publicului impresia de implinire pentru ca si-a dat seama despre ce anume este vorba. Fii inteligent, amuzant, dar nu oferi oamenilor puzzel-uri pe care nici Einstein nu le poate rezolva. Lucrezi in domeniul publicitatii, nu trebuie sa demonstrezi cat de destept esti.

 

  1. Cu cat mai multe panouri, cu atat mai bine

Un panou nu este ieftin. Dar nici nu este foarte eficient. Panourile publicitare reprezinta un mediu de promovare puternic, dar au nevoie de suport. Asadar ai nevoie de mai mult decat unul, ai nevoie de cat mai multi ochi care sa vada mesajul tau. Fiecare panou are un rating, numit PBR (puncte brute de rating). Se bazeaza pe trafic, vizibilitate, locatie, dimeniune, etc.

Aceasta evaluare va ofera un scor de afisare intre 1 si 100. Daca este de 50, inseamna ca cel putin 50% din populatia din zona ar vedea unul dintre panouri cel putin o data pe zi. Daca aveti un singur panou, impactul este evident mai mic, decat daca ati avea patru sau cinci. Daca iti doresti 100, nu va fi ieftin.

 

  1. Nu spune, arata!

Fii creativ cu ideile tale. Un panou standard este plat, dar nu inseamna ca nu poate a aiba alta forma. Poti mergi spre 3D, sa ai parti in miscare, sa interactionezi si chiar sa iti animi panoul. Nu trebuie sa fie un simplu panou, cu un mesaj simplu. Aveti sansa de a face ceva captivant si memorabil. Pretul pentru un panou 3D are un cost mai mare, dar impactul este major si apreciat de un public mai mare.

 

  1. Evita repetarea de orice fel

Aveti un spatiu publicitar premium pe care sa lucrati. Costa o multime de bani sa ridicati un panou, asa ca profitati si utilizati fiecare centimetru cu eficienta. Daca folosesti cuvinte pentru a explica o imagine, atunci veti irosi spatiul. Daca imaginile sunt plictisitoare sau nu se refera la produs, reclama este ineficienta. Asa cum va vor spune cei mai multi copywriteri si directori de advertising, concisul este totul.

 

  1. Reclama simplu, stupida

Un panou se citeste rapid. De cele mai multe ori il veti vedea in timp ce conduceti cu 60km/h, deci trebuie sa intelegeti mesajul rapid, in cel mai eficient mod. Acesta nu este locul in care art directorii sa experimenteze, folosind texte complexe. Panoul este un pumn in fata, si cu cat mai simplu, cau atat mai puternic este impactul.

 

  1. Aveti grija cu dimensiunea logo-ului

Una dintre cerintele ciudate ale clientilor in publicitate este de a avea un logo mare in grafica. Motivul este usor de inteles. Clientul plateste o multime de bani pentru a-si promova brandul si doreste ca publicul consumator sa plece cu acel brand bine plantat in cap. Cu toate acestea, trebuie sa existe un echilibrul intre logo si restul mesajului. Prea mare, e deranjant si distrage atentia de la mesaj. Prea mic, este un anunt inteligent pentru o marca cu care nu se conecteaza nimeni. De multe ori, neafisarea logo-ului poate sa insemne o piese puternica pentru brand in sine. Chivas Regal a avut o reclama fara sa afiseze eticheta sau logom pentru ca cei care cunosteau brandul stiau despre ce e vorba. Aceasta este o exceptie de la regula.

 

  1. Faceti testul „Lungimea bratului”

Deci, ati urmat toate reguluile de mai sus. V-ati proiectat un panou fantastic. Este curat, concis, are culori contrastante, este intersant si va functiona. Dar se va vedea?

Va fi citit si inteles? Iata un test rapid pentru a va asigura ca nu pierdeti timpul si banii. Imprimati grafica panoului dvs pe un format de carte de vizita. Acum, tineti-l la o distanta de un brat lungime. Se mai poate distinge mesajul si la aceasta distanta? Daca nu, atunci grafica trebuie refacuta, pentru ca acelasi lucru se va intampla si in cazul amplasarii pe panou. Tineti minte, aveti doar 5-10 secunde la dispozitie pentru a transmite mesajul.

Related Articles

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.